Mig äger ingen

Det blev en promenad skönt nog på 40 min, kör ju promenad varannan dag och jogging varannan :) hann även till bibblan och lånade 3 böcker som ska läsas innan skolstart.. Sjukt tråkiga böcker. Mig äger ingen, Dvärgen och De små tingens Gud.. Menar sure, jag älskar att läsa. Men detta?

Ville låna en bok på psykologiavdelningen, "Älskar du dig själv?" Eller någonting sånt hette den, det stod om varför man reagerar som man gör, varför man skjuter upp saker osv.. Men måste vara duktig i skolan nu så först: Fokus. Kontroll. Nöjen kommer sist..

Kommentarer
Postat av: Nabba

De små tingens gud är skitbra :) iallafall om det är så man översätter "The god of small things". Läste den på engelskan i gymnasiet.

2011-08-05 @ 14:58:53
URL: http://nabba.devote.se
Postat av: Nabba

Sv: om det är Arundhati Roy som skrivit den så är det samma :)

2011-08-05 @ 19:29:32
URL: http://nabba.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0