Hur det ligger till

Nu ska ni få veta hur saker och ting ligger till. Jag är just nu den sortens äs-blogg jag hatar och som jag var för två år sen. Så vad innebär det?

Jo: att man hela tiden failar, att man hela tiden skriver att man ska bli bättre, att man ändå failar, man stannar lch stampar på ett ställe och ens dåliga självkontroll gör att man inte komme någonstans.

På senaste tiden har jag sett siffror på vågen jag inte trodde att jag skulle få se, någonsin. Har legat under 50 vilket känns sjukt! Sjukt bra.

Men så hände något. Och de 3 senaste dagarna är ÄCKLIGA. Jag är äcklig. Är nästan uppe i 52 igen, 51.9. Tror det är för att jag inte vågade väga mig och blev rädd och åt typ. Åt pepparkakor under tiden jag klistrade i min thinspobok till och med. EW. Men nu har jag vägt mig och nu ska jag ta tag i det.

Jag har lagt upp en plan. Idag blev det svart kaffe (ska sluta ha mjölk i - märkte inte ens att jag hade glömt ta i mjölk idag så varför ha det? Onödigt) och 1/2 portion gröt. Har ätit så mycket de senaste dagarna att nu ska jag göra maten regelbunden idag och sen kan jag börja skippa igen.

Vill få tillbaka kontrollen för att inte känna mig så misslyckad för då kommer det gå bättre. Ger jag mig på att fasta direkt och misslyckas så kommer det vara kört i skallen på mig. Klarar inte av fler misslyckanden.

Nu vet ni.
Och jag tänker inte blogga igen förrän jag är nere på 50 igen. Så tisdag hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: natacha

Kämpa!

2012-11-18 @ 16:26:11
URL: http://atstorning.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0