Gott och groteskt

Jag skulle typ vilja kalla mig hälsosam nu. Hoppas att jag kan gå ner på detta viset nu.
Idag har jag ätit 2 knäckebröd till frukost med kaviar (ska inte äta kaviar mer någonsin det är såå onödiga kalorier), sen åt jag en portion gröt med 1 tsk honung och kanel till lunch, sen ett äpple till efterrätten, ett äpple till eftermiddagsfikat, 2 äggvitor och 4 löksillar när jag kom hem och till middag blev det en halv lax, 2 potatisar och grönsaker. Massor av god sås som jag inte ens vill tänka på hur fet den är.

Har stått emot kakor hela dagen, ville verkligen smaka på pastan på jobb med en sås som såg helt fantastisk ut men lyckades hålla fingrarna i styr.. Vi hade en påse bilar som mamma och pappa ÄNTLIGEN ätit upp så det blev inget där heller. Nu ska jag bara hålla fingrarna borta från mariekexen. Vaniljglassen är inga problem längre för tycker inte om den mer (!!).

Jag har aldrig varit så här duktig på att tacka nej till sötsaker i hela mitt liv. När jag rasade i vikt var det för att jag inte var sugen men nu är jag sugen mest hela tiden. Men jag kan ju inte. Tänker inte fortsätta vara mullig. Det är inte värt det. Men som ni ser äter jag normalt annars. Ligger på strax över 1000 kcal idag pga den djävulska såsen på grekisk yoghurt......... Minst 200 kcal+ pga den. Dumt dumt.

Tagit bort kött helt, äter viss fisk: sill, makrill och lax men annars inte fisk heller och så lite kyckling jag kan. Tycker inte om det och mår inte bra av det. Min svaghet har varit pålägg i form av skinka och korv samt McD men tackar Novalie som fått mig att till hundra procent tappa suget efter det!:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0