Hittills

Frukost: 3 matskedar turkisk lätt yoghurt med Renée Voltare fruity&nutty müsli, svart kaffe, en matsked äppelcidervinäger och vatten och (fan) 2 kex
Lunch: 2 wasa sport knäckebröd med kalles kaviar med geen chai te
Mellanmål: 2 wasa sport med (wtf) turkisk lättyoghurt och lättäppelmos och green chai te
 
Ingen aning om hur jag ska mäta yoghurten och äppelmosen..
Yoghurten =  100 gram - 70 kcal
Äppelmosen = 100 gram - 40 kcal / 1 port (35g) - 10 kcal

Men liksom hur fan mäter man gram på dessa.. 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Man mäter gram som man mäter allt annat i gram? :O har du ingen matvåg?

Svar: Jo jag har en matvåg men den är väldigt, väldigt gammal och jag tror inte att man kan lägga någonting på den (t.ex en tallrik) och sen ställa om till noll för att sedan mäta vad t.ex yoghurten väger. Så kan inte väga krämiga saker utan att det blir superkomplicerat :(
I Shot For The Sky - Taylor

2013-06-23 @ 16:12:35
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

Åh :( okej. På min kan man nollställa osv. Men ta en tallrik, säg att den väger 400 g, och yoghurt, så visar vågen 570 tex då tar du ju 570-tallrikens vikt? C:

2013-06-23 @ 17:25:31
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0