You carry the weight and I take the guilt, brings me down, brings me down to this

Stack hem från skolan tidigare idag. Mådde inge vidare. Tänkte att jag måste väl få i mig något så köpte en natur diet och trodde att jag skulle kräkas på bussen hem. Kolla. Min kropp vill inte ha! Men ändå så vill den, annars hade jag inte mått konstigt? Men fick ont i magen efter ett halvt äpple imorse och mådde skumt efter svamp, salladsblad och morötter vid lunch? För det första hade jag alltså fått i mig ett halvt äpple, sedan sallad och svamp (champinjoner, yum!), så borde inte mått konstigt! Sen köper jag alltså en natur diet vilket alltid fungerat innan (det eller hunger control, sååå goda shakes) och börjar alltså må svin-illa! Det går inte ihop!!!! Nu är jag hemma och har druckit te, ska snart på teater. Måste dock äta middag för mamma är hemma (ahhh bådar gott efter dagens signs...) men det blir samma grönsakssoppa som igår så behöver inte känna allt för mycket skuld... Ligger på 350 kanske eftersom det är rätt mycket kcal i shaksen.. Som tur är är salladsblad bara vatten typ, rivna morötter är heller ingen fara och svampen kanske gick på 24 kcal MAX. (Sånna skivade som låg under salladsbuffén)... så salladen gick på kanske 44 tillsammans. Sen typ 40 kcal på äpplehalvan och så shaken.
 
Sen kaffe visserligen, har ju mjölk i det.. kanske 75 kcal på det tillsammans då.
 
Men aa då blir det runt 350. Känns illa då att lägga till 150 typ på soppan då men egentligen så rör man sig mycket om dagarna och bränner kcal naturligt, + att kroppen bränner 1200 åt organen så hur gör man? Är det då minus tekniskt sätt?

Kommentarer
Postat av: Myrna

Ja. Tekniskt sett går man såklart minus. Varför skulle du annars gå ner i vikt? Om du går ner i vikt på din diet, ligger du minus. As simple as that :)

2012-10-11 @ 08:53:39
URL: http://myrnisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0