Ljust

Jag är väldigt dålig men det vet jag om.
Jag är väldigt stressad men jag tror att jag sköter min skola nu.
Jag kan nog inte fokusera på att vara duktig på mer än en sak, kanske. Vet inte.

Jag har inte rökt på 6 dagar och tänker faktiskt ta och sluta. Har velat sluta innan men har inte klarat det när mina vänner rökt men idag stod jag emot 3 gånger när en av dem rökte bredvid mig! Är stolt. Ska sluta. För hans skull mest kanske, behövde någon som ville attt jag skulle sluta.

Det komiska? Alla säger att cigg dämpar hungern och sötsuget.
Idag har jag inte rökt. Jag åt ingen frukost, åt ett äpple vid lunch sen inget mer och var varken hungrig eller sugen. Åt inget innan middagen. Dock åt jag lite nu på kvällen för att jag grät av stress och ångest och ville ha socker. Ångrar mig men förstår mig.
 
Kanske är jag på väg att bli en mer hälsosam människa? Kanske är jag lycklig om en och en halv månad. 
Lycklig kanske är fel ord, men jag har börjat få tillbaka mitt hopp igen, livet är liksom inte lika svart.

Kommentarer
Postat av: Alice

Det enda är typ att cigg är en vana, och när man slutar med en vana så byts den ofta ut mot en annan ovana. Många människor börjar småäta istället och det är ju därför man går upp i vikt, inte för att man slutar röka!

2013-04-03 @ 01:29:50
URL: http://Captivatedminds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0