Många bäckar små

Jag försöker att inte bryta ner mig själv totalt. Allt kommer med tiden. Jag kan inte ha ätit som jag gjort för sen bara bryta det, då kan jag inte hålla det. Mat är liksom det jag använder för att palla ångesten men ändå blir ju ångesten bara värre.

Jag åt tre st dumle igår (sånna små), + 1 dom jag dock spottade ut men lite kcal fick jag säkert i mig ändå. Det är inte bra men jag tänker ändå se det som en vinst då jag stod emot värre saker.

Idag har jag äntligen börjat tänka kalorimässigt igen och har räknat ut att mitt favoritbröd (pågen prima danskt rågbröd) har 92 kcal per skiva. Det är en hel del, men man blir mätt på en iallafall. Och dricker kaffet svart. Varför har jag envisats med att ha "bara lite" mjölk i? Många bäckar små liksom. Jag har aldrig ens haft problem med svart kaffe? Så dumt.

Jag ska till stan på kaffe idag och det är inga problem då, det jaga rädd över är att jag ska sova hos en kompis som bor själv för tillfället (kan äta massor om inga föräldrar är i närheten) och hon har kladdkaka. Jag vet redan ny att jag inte kommer kunna hålla fingrarna borta. Hjälp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0