Bra fast ändå dåligt

Innan fasta är det ju meningen att man ska trappa ner för att göra fastan enklare. Jag har typ gjort motsatsen... Druckit kaffe, ätit pepparkakor och ätit glass. Jag måste läs mig att dricka vatten

Jag har inte tränat sedan i veckan när det gick skit så ville passa på idag när jag var ensam hemma. Jag testade någonting nytt: tejpade över kaloriräknaren. Den får mig att må dåligt och  den gör mer skada än nytta under passet.

Jag fokuserade mer på styrka idag kan man säga, jag var inte hård mot mig själv pga kalorierna eller så. Jag gjorde 5 minuters uppvärmning på riktigt, annars brukar jag tänka at jag ska köra 5 min men så börjar jag ordentligt efter 3-4 istället. Jag brukar växla mellan intervallerna genom att höja nivån, men idag körde jag 1 min snabbt på samma nivå (6an), sen 2 min långsamt på samma (6an) sen testade jag någonting nytt (för mig) som jag absolut inte testat om jag sett kalorierna. Jag trampade i 30 sekunder baklänges , sen gick jag ner i nästan sittande och trampade 30 sekunder till fortfarande baklänges. Sen 2 min långsamt framåt, sen 1 minut på nivå 8, sen 2 vila osv.

Detta passet kändes fantastiskt. Inga känslor av att vara värdelös, inga tankar på att ge upp.. Det kan klart ha varit en bra dag också men passet var så skönt iallafall. När jag var på 30 minuter tog jag bort tejpen och såg att jag var på 265 kcal vilket är mycket dåligt tycker jag, men eftersom allt kändes bra fortsatte jag helt enkelt till 300 kalorier utan problem. Okej klart att det var kämpigt ändå men ni fattar! 

Att täcka kaloriräknaren kan ha varit min bästa ide på länge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0