Priset för sämst utförd detox går till Taylor.

Hej på er, vänner.

Igårkväll var jag och mamma med lite a hennes arbetskompisar på "after work-shopping" för vissa hade kvällsöppet och extrema erbjudanden. Självklart bjöds det på vin, tacochips med dipp (creme fraiche med sötsur sås), vindruvor, cashewnötter, jordnötter.. Jag trodde att jag skulle dö. Dippen doftade i hela affären och nötterna stirrade på mig. På något magiskt vis lyckades jag stå emot.
 
När jag kom hem var pappa hemma (han har varit på jobbresa sen i måndags) och han hade köpt massor av polkagris-bollar på vgen hem.. Min lemonad var slut och jag orkade inte göra ny, eller jag ville inte göra en ny. Det enda i mitt huvud var "jag orkar inte mer, ge mig något att tugga på". Det örjade helt OK, tog en väldans massa majs och tonfisk.. Men sen blev det, frukostbullar (anliga brödet var slut), flingor, clementiner, glass, knäckebröd osv. Somnade av ren utmattning med kläder och sminka och hela köret. Vaknade 2h senare och gick ner för att tvätta mig och då blev det mer flingor, polkagrisar, knäckebröd, clementiner.. Fick jätteont i magen men ville ändå ha mer. Tittade på film för att trösta mig själv (New Year's Eve) och sen var jag ju pigg efter all mat så låg och läste. Somnade typ halv 5.  Skulle gått till skolan men klarade inte ens av tanken och kände mig så vidrig.
 
Vaknade halv 11 och gjorde laxerande te. Téet är vidrigt men det hjälper iallafall. Känner mig aningen me positiv idag, det är fint väder och jag ska gå en mil. MEN. Igår verkade téet efter 2h, i förrigår tog det typ 12h?! Hinner jag gå ut och gå en mil liksom, det har ju gått en timme nu. Har druckit kaffe också.. Men kan heller inte vänta för då blir det mörkt..
 
Nä jag kommer hem ska jag dricka en fruktsmoothie och sen städa en massa. Sen kvällsmat. Jag vet ju nu att jag kan stå emot om jag verkligen vill. 
 
PS. Blev så glad för hittade en perfekt julklapp till en av mina bröder igår. Köpte en Ralph Lauren-parfym som kostade 498 och så fick man en hel Ralph Lauren-duschcreme till värde av 395(tror jag) gratis. Köpte den gröna som doftar svingott. Mamma köpte en primer också. Och tror ni inte man fick presenter också om man handlade över en viss summa?! I USA letade jag efter en fin anteckningsbok men kunde inte hitta någon och nu fick jag den finaste ever gratis! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0