Blomkålsmos

Jag kan inte göra Wishful Wednesday för datormusen är helt kaputt.. Byter batteri ofta men det går bara några dagar sen laggar den igen. Kan knappt vara på datorn alls, än mindre använda photoshop.. Blir så trött.
 
Jaja. Har inte ätit ännu och är inte sugen heller. Sitter och letar efter anime att titta på, är sugen på någon riktigt mörk men kan inte bestämma mig. 
 
Till middag tänker jag göra bland annat blomkålsmos vilket är superenkelt. 
 
Man kokar blomkålen tills den är mjuk sen tar man i lite vad man känner för som smaksättning, t.ex peppar (jag vill ha cayennepeppar), salt och jag tänker nog ta i någon vitlöksklyfta och så lite matlagningsgrädde. Man mixar enkelt med stavmixer! Som potatismos fast godare och nyttigare.(Blomkål utan salt = 27 kcal per 100g). Det är grädden som står för de mesta av kalorierna så ta fetthalten ni är bekväma med eller vad man ska säga. SJälv har jag inget val där det ligger i mammas händer.   
Blomkålsmos
Bild från: HÄR. Läs kommentarerna så finns det massor av tips på tillagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0