22,5 - 50.5!

Har inte börjat äta ännu men har soppan brevid mig. Blev glad för mamma jobbar kväll, så sa till pappa att soppa blir bäst, "mår ju lite illa fortfarande". Såg att sparrissoppan var 150 kcal per 285 milliliter och både tomatsoppan och currysoppan var runt 100 kcal mer på 285 ml. 

Hade ju räknat med att ta en cup a soup innan vilket jag inte gjorde så det känns okej med soppa trots allt. Hade jag tagit cup a soup'en hade det inte kännts bra.
Men. Jag är inte hungrig eller ens sugen egentligen. Äter inte med pappa, sitter på mitt rum.

Saken är att (lyssna lyssna) JAG VÄGER 50.5!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har nästan rasat i vikt vågar jag säga. Kommer ni ihåg för inte så längesen skrev jag "omg 53!! lägsta vikten på ÅR!" eller nåt. Och då ska ni veta att jag har försökt LÄNGE att komma till dessa siffrorna. Ja, i år. Så jag vet att det inte är många kilon ner men det är kilon jag inte trodde jag skulle bli av med. Så jag tycker att jag kan förtjäna lite soppa på 150 kcal (mätte upp det) då man bränner (om jag inte minns fel) ca. 300 kcal på natten? 

Okej nu har jag börjat äta. Det känns bra. Hetsar inte i mig som jag brukar. 

Har te också. Mycket varmt, mycket mättande. 

Pappa köpte kexchoklad men vill inte ha. Väger ju 50.5, inget ska förstöra för vägningen imorgonitti.. Wie.

Tänk att jag vägt 59 kilo.

Dagen i siffror alltså:
Frukost: kaffe - 24 kcal
Mellanmål: kaffe - 24 kcal 
Middag: sockerfri redbull - 3 kcal
Mellanmål: Sockerfri redbull - 3 kcal
Middag: sparrissoppa - 150 kcal 

Totalt: 204 kcal 
+ vardagsmotion 

Kommentarer
Postat av: Fancy F

Det är helt sjukt duktigt av dig! Och du förtjänar absolut lite soppa, det är så himla gott<3

2012-11-14 @ 22:07:28
URL: http://fancyfamine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0