Motiverad för en gångs skull

 
Okej det blev lite för mycket soppa. Haha som svar på mina böner så när jag tog soppa och sa till mamma att det luktade jättegott sa hon att vad bra, dessutom jättebillig (hahah hon vet att jag inte gillar att lägga pengar på mat) då det bara är potatis, lök och morötter, receptet står på ipaden!
Man bara, tackar. Ska räkna ut kalorierna när du är någon annanstans. Tror typ det blev 5 dl...... MEN! Positivt, känner mig taggad att skriva en inlämning nu så jag inte har lika mycket att göra på den i helgen och för att jag kan. Jag kan, jag kan, jag kan. Mitt favoritämne men all energi sugs ur en om dagarna. 

Jag ska duscha och sätta mig med te och inlämningen om det så tar hela natten. Sover ju inte ändå. 
 
Och jag är jätterädd. Tänk om jag väger 52 igen. Gråter då. Väger mig om 2 timmar eller något, hade helst velat gå på toaletten ordentligt (ehh) innan, känner mig bara fet av matvikten just nu.

Kommentarer
Postat av: molnfigur.blogg.se

tänk på att 5dl vatten=0,5kg och potatisen (kolhydraterna) i soppan binder vatten!

Svar: Ja usch. Ska jag laga sånt själv får potatisen lida! Den ska ju inte ingå i vanlig morotssoppa, det var något Ica recept.
I Shot For The Sky - Taylor

2012-11-08 @ 20:00:43
URL: http://molnfigur.blogg.se/
Postat av: dream

hehe okej, jag har själv aldrig potatis hemma, men jag menade mest att du skulle ha det i åtanke när du väger dig, så du tänker på att det är mycket vattenvikt:)

Svar: Vet du hur länge det stannar i kroppen eller måste man dricka massa vatten för att pusha ut det igen som med överflödigt vatten i kroppen? Måste verkligen lära mig mer om näringsämnen osv, haha :)
I Shot For The Sky - Taylor

2012-11-08 @ 20:25:39
URL: http://www.dreamingforawhile.blogg.se
Postat av: dream

jag vet inte, och tiden det tar för maten att passera beror på hur mycket fibrer du äter, men ett mål mat tar 24-72h att passera kroppen, så jag vet inte exakt hur lång tid du kan räkna...:)
(Jag läser kostekonomi nu, och kursen precis nu är livsmedelskemi så..;) )

Svar: Ahh, jag blev rädd att det var permanent haha! Gud vad smidigt, fast verkar vara mycket plugg med det. Men nyttigt :)
I Shot For The Sky - Taylor

2012-11-08 @ 21:02:09
URL: http://www.dreamingforawhile.blogg.se
Postat av: dream

ja sjukt mycket plugg, har knappt något liv över..:P hoppas verkligen att jag klarar tentan på måndag!

2012-11-09 @ 11:12:31
URL: http://www.dreamingforawhile.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0