Panikattack och Mental illness test

A panic attack or period of extreme anxiety is marked by some or all of the following symptoms:

  • Sweating
  • Chills or hot flashes
  • Chest pain
  • Palpitations, rapid heart rate, or pounding heart
  • Shaking
  • Choking sensation
  • Difficulty breathing
  • Nausea
  • Dizziness
  • Numbness or tingling
  • Out-of-body sensation
  • Fear of dying, losing control, or going crazy
Oj jag visste faktiskt inte att jag haft en riktig panikattack. Trott att det var "kroppslig" för kaffet bara.
Fick detta under en klassträff och var dessutom kissnödig och det var en kille som höll ett föresdrag om hans företag. Satt och rev med naglarna in i skinnet och försökte känna något och bara skakade och trodde att jag skulle spy och kissa på mig och fick panik av attt jag inte kunde lämna rummet för det skulle vara respektlöst och skulle inte kunna förklara mig. Trodde jag skulle svimma om jag reste mig och allt snurrade, ville verkligen mest dö i det ögonblicket och kunde nästan inte andas. Det var som att någon tryckte i bröstet och hjärtat dunkade så hårt att det gjode ont. Svettades som en gris.
 
Då vet jag det. 
Tog detta testet: http://www.ulifeline.org/wou/self_evaluator

Och hade tydligen anorexia nervosa, suicidal with major depression och agoraphobia.. Dock tror jag inte jag har den sista utan måste ha läst fel någonstans. Har haft panikattacken ovan och andra mindre (pga kaffeöverdos lol) men det är inte som att jag går runt och är rädd över det, haha. DOCK är det sant att jag VERKLIGEN inte gillar trånga utrymmen. Tycker det är fruktansvärt obehagligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0